• info@mandulavirag.hu
  • +36 72 215 781
  • 7624 Pécs Kóczián Sándor u. 1

Ezerarcú vasút. Vasút-Történet-Írás

3,200 Ft

Készleten

Ezerarcú vasút. Vasút-Történet-Írás
Az “Ezerarcú vasút. Vasút-Történet-Írás” címet viselő tanulmánykötet szerkesztői Dr. Horváth Csaba
Sándor történész, a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János karának tanársegédje; Imre Lászlóné, a MÁV Zrt. nyugalmazott területi kommunikációs vezetője, a KTE Hírlevél- és Honlapszerkesztő Bizottságának elnöke; Dr. habil. Majdán János, a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Újkortörténeti Tanszékének docense és Varga Gábor történész, a Pécsi Tudományegyetem
Bölcsészettudományi Kar Interdiszciplináris Doktori Iskolájának doktorandusza.
A kötetet a beköszöntő után Dr. Katona András önálló tanulmánya nyitja, amelyben a 100 éve
született Czére Béla életét és munkásságát méltatja.
A kiadvány Tanulmányok című fejezetében további 19, nívós szerzői gárda által jegyzett, a vasúthoz különféle módon kapcsolódó írást olvashatunk.
A tanulmánykötet szerkesztői csoportosítása körvonalaz néhány nagyobb tömböt: megtaláljuk a
klasszikus vasúttörténeti, üzemtörténeti tanulmányokat éppúgy, mint a néprajzi, kultúrtörténeti, oktatásügyi, gazdaságtörténeti, országos közlekedéspolitikával foglakozó tanulmányokat, de
egyes szerzők érintik a hadtörténet és a közlekedési muzeológia tárgykörét is.
Időben a magyar vasútügy kezdetétől egészen napjainkig, térben pedig mikrorégiók vasúttörténeti kérdéseitől az országos vasúti közlekedéspolitikáig ível a tanulmányok sora.
A vasúttörténeti tematikájú tanulmányok közé tartozik Gidó Csaba írása a meg nem épült Székelyudvarhely-Csíkszereda vasútvonalról, Majdán János tanulmánya a horvátországi magyar
vasútépítésekről, Tóth Sándor Frigyes módszertani jellegű összefoglalása a vasúttörténeti kutatás új módszereiről, különös tekintettel az internet nyújtotta lehetőségekre. Kalocsai Péter a
városi vasutak és a történetírás kérdéskörét járja körül a kezdetektől napjainkig, Tóth Róbert
tanulmányában pedig a vasút és a postaszolgálat kapcsolatát ismerteti. Tömördi Máté már a
gazdaságtörténet felé kitekintve a vasút és a magyar cukoripar kapcsolatát tekinti át.
A második világháború utáni időszak, különösen az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció hatásait
a hazai vasúti mellékvonalakra és a keskenynyomközű vasútvonalakra több tanulmány is vizsgálja.
Frisnyák Zsuzsa a szocialista Magyarország közlekedési politikáját és problémáit, Péterffy Gergely a Pécs-Harkányfürdő megszüntetése körüli érdekellentéteket mutatja be. A hazai mellékvonalak problémáit járja körül Szabó Lajos írása gazdaságtörténeti szemszögből, Jáger Gábor pedig
a nyugat-dunántúli keskenynyomközű vasúti hálózat fejlesztésének kérdéseit tárja az olvasók elé.
A hadtörténeti tematikát két tanulmány képviseli: Csóti Csaba a vasút szerepét elemzi az 1916-
os erdélyi román betörés után menekülők szállításában és széttelepítésében, Illés András pedig a
páncélvonatok alkalmazását taglalja az európai hadművészetben.
Cserháti Katalin írása a vasúttörténet társadalmi szegmensének problémáiról már a társadalomtörténeti tanulmányok sorát gazdagítja, miként Horváth Csaba Sándor tanulmánya is a vasúti
funkcióváltásáról az 1920-ig terjedő időszakban.
A jelenkor új kihívásaira reflektál Haraszthy Andrea írása a GYSEV Zrt. oktatási és szervezési
tevékenységéről, valamint Kovács Zsoltnak, a hazai tramtrain rendszer bevezetésének kérdéseit
tárgyaló munkája. Metzger Antal a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút mindennapjaiba
enged bepillantást. Végül, de nem utolsó sorban kell említenünk Varga Gábor írását a GYSEV
Zrt. Üzemtörténeti Gyűjteményéről.
A kötet “Könyvajánló” című fejezetében öt vasúttörténeti tematikájú, az elmúlt években napvilágot látott kiadvány rövid recenzióját olvashatjuk.
A kötet megjelenésének fő támogatója a GYSEV Cargo Zrt., a megjelenést támogatta a Nyugatmagyarországi Egyetem és a Soproni Vasútbarátok és Vasútmodellezők Egyesülete.

Rendelési információk

A könyvek megrendelésénél minden esetben számlát állítunk ki, amelyet a megrendelt könyvekkel együtt juttatunk el a Megrendelőhöz.

A Megrendelők kétféle átvételi mód között választhatnak: személyes átvétel vagy kézbesítés.

1.) Személyes átvétel:
A megrendelt könyvek személyesen átvehetők a Kronosz Kiadó könyvesboltjában, Pécsett, a Kóczián Sándor utca 1.-ben (nyitvatartás: H-P.: 9.00-17.00) legkésőbb a megrendelést követő 3. munkanaptól.
Személyes átvétel esetén a megrendelés ellenértékét készpénzben egyenlítheti ki, értelemszerűen postai és csomagolási költséget ez esetben nem számolunk fel.

Személyes átvétel esetén lehetőség van bankártyás fizetésre is.

2.) Kézbesítés:
A megrendeléseket postai úton teljesítjük.
Háromféle fizetési mód közül választhat:

a) Postai utánvétel
Amennyiben a megrendelőlapon postai utánvétellel kéri a megrendelt kiadványokat, úgy a megrendelés postaköltséggel és utánvéti díjjal növelt értékét Ön a kézbesítőnek fizeti ki.
Felhívjuk tisztelt Megrendelőink figyelmét, hogy az utánvételes feladás díja a normál postai levél- ill. csomagfeladás díjánál jóval magasabb, annak kb. kétszerese.

b.) Átutalás
Intézményi vásárlás
Könyvtárak, intézmények és nagyobb értékű céges megrendelések esetén átutalással történő fizetés kérhető. Átutalásos fizetési mód esetén a fizetési határidő minden esetben a számla kiállításától számított 8 nap. Átutalásos fizetési mód esetén utánvéti díj nincs, a postaköltséget pedig a megrendelt kiadványok árával egyidejűleg, ugyanazon tranzakció keretében fizeti ki a Megrendelő.

Egyéni megrendelők – Proforma számla
Egyéni megrendelők (magánszemélyek) az utánvétel helyett választhatják az átutalásos fizetési módot. Ebben az esetben a Megrendelőnek elektronikus úton ún. proforma vagy díjbekérő számlát küldünk, mely tartalmazza a rendelés kiegyenlítéséhez szükséges összes információt. A díjbekérő számlát 8 napon belül kell teljesítenie. A pénzügyi teljesítést követően 5 napon belül postára adjuk a megrendelt kiadványokat a Megrendelő nevére kiállított számlával együtt, mely már pénzügyi teljesítést nem igényel.
E fizetési mód legfőbb előnye, hogy nem számítunk fel utánvételi díjat, a postaköltség a mindenkori postai díjszabásnak megfelelően a megrendelt kiadványok súlya szerint­ alakul.
A megrendeléseket igyekszünk azonnal teljesíteni, de a megrendelt kiadványokat a megrendelés megérkezésétől számított legfeljebb 3 munkanapon belül postára adjuk.
A korlátozott példányszámban, valamint a készlet erejéig meghirdetett akciókban részt vevő termékek esetében a Kiadó fenntartja annak lehetőségét, hogy a megrendelést nem tudja teljesíteni.

A rendelés a megrendelés napján visszamondható. A rendelés a könyvek átvételekor visszamondható, abban az esetben, ha a megrendelt könyv nyomdahibás vagy sérült, illetve a könyv fizikai állapotáról közölt adatok nem felelnek meg a valóságnak

A rendelés a megrendelés napján visszamondható. A rendelés a könyvek átvételekor visszamondható, abban az esetben, ha a megrendelt könyv nyomdahibás vagy sérült, illetve a könyv fizikai állapotáról közölt adatok nem felelnek meg a valóságnak

Az Ön által megrendelt könyvekre a Kronosz Kiadó minőségi garanciát vállal. Ez azt jelenti, hogy ha a megrendelt könyv nyomdai hibás, akkor azt Önnek díjmentesen kicseréljük. Ehhez Önnek elég a könyvet a számlával együtt címünkre visszaküldenie. Ha már nem található a készletünkben hibátlan példány, Önnek lehetősége van másik könyvet választani a hibás helyett.

Ha bármilyen kérdése, észrevétele vagy panasza van a megrendeléssel kapcsolatban, kérjük, jelezze azt a Kronosz Kiadó elérhetőségein.

Postai megrendelés és online Rendelés esetén csak olyan adatokat kell megadnia, amelyek feltétlenül szükségesek az Ön megrendelésének maradéktalan kiszolgálásához, illetve az esetleges későbbi kapcsolattartáshoz (pl. reklamáció esetére).
A Kiadó birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag a rendelések teljesítéséhez használja fel, és semmilyen formában nem adja azt tovább.

kapcsolat
+36 72 215 781

7624 Pécs Kóczián Sándor u. 1